Fatboy the Original

Internationale bereik vergroot door
verkopen via Amazon  in de UK en Duitsland

Storefront + SEA + SEO = Succes!

Ontsnappen aan de
dagelijkse routine.

Zitten op z’n best

De Finse designer Jukka Setälä ontwierp in 1998 een zitzak zoals geen ander. De Nederlandse Alex Bergman zag veel potentie in het Finse ontwerp en verwierf in 2003 het alleenrecht op de verkoop. Hoewel de zitzak ongetwijfeld onze ultieme hero is, is Fatboy veel meer dan alleen maar een zitzak. De collectie is uitgegroeid tot een veelzijdig assortiment van iconische en kwalitatieve producten: van lampen en vloerkleden tot bijzettafels, hangmatten en natuurlijk de Lamzac.

De vraag

FatBoy wil voor zijn klanten ook op Amazon vindbaar en herkenbaar zijn. Het bedrijf zocht een partner die de specialisten en kennis in huis heeft om dit voor diverse landen op te zetten.

De oplossing

Essentieel is het ontwikkelen van een Storefront (shop-in-shop bij Amazon) passend bij het merk, in combinatie met een doordachte SEO- en campagnestrategie. Hierbij werd in ogenschouw genomen welke producten en zoekwoorden per land onder de aandacht moeten worden gebracht.
Er wordt vervolgens continu aan de Amazon marketing een aanwezigheid gewerkt om het succes uit te bouwen en klanten de juiste beleving op Amazon te bieden.

Het resultaat

Amazon realiseert in de focuslanden omzetgroei en biedt de consumenten een verbeterde merkbeleving. FatBoy is zichtbaar voor de belangrijkste zoekwoorden, presenteert zich met professionele advertenties en laat via de Storefront zijn nieuwste producten zien.

Uitgelicht: Het proces van een Storefront

Een Fronstore bestaat uit een of meerdere pagina’s die alleen jouw producten laat zien.
Je kan het zien als een eigen webshop binnen Amazon.
Allereerst moet je merk geregistreerd zijn op de marketplace voordat je aan de slag kunt gaan met het creëren van jouw eigen merkomgeving. Bij de creatie van de Storefront staat de merkbeleving centraal. Van startpagina tot de product detail pagina’s moet alles goed op elkaar worden afgestemd. Bij het bouwen van de Storefront kun je kiezen uit meerdere templates/titles. Vooraf zal er een goede structuur voor de pagina’s en het menu moeten worden uitgedacht. Daarbij houd je direct rekening met belangrijke zoekwoorden en het daadwerkelijke verkoopresultaat. De volgende stap is het toevoegen van afbeeldingen en content per pagina. De brandstore houd je up to date met nieuwe producten en promoties. Je kunt in de reporting tool van Amazon of met ProfitWiser precies zien hoeveel bezoekers er op welke pagina’s van de brandstore zijn geweest, en voor hoeveel sales deze bezoekers verantwoordelijk zijn.

Bekijk de Storefront van Fatboy!