Groei met Top SEO rankings
Om producten succesvol te verkopen op Amazon is het essentieel om de producten te optimaliseren. Je wil dat jouw producten hoog in de Amazon zoekresultaten komen. Het verkrijgen van een hogere positie in Amazon is afhankelijk van veel factoren. Het is daarom belangrijk dat je het algoritme van Amazon begrijpt.
Inspelen op het algoritme
Het algoritme van Amazon berekent per zoekopdracht welk product bovenaan komt te staan. Dit algoritme is een samenspel tussen productinformatie, de kans op conversie (omzet voor Amazon!) en klanttevredenheid. Producten met een goede omschrijving, die vaak verkocht worden (bestsellers) en met veel goede reviews ranken dus het hoogst. Producten van verkopers met Fulfilment by Amazon (FBA) scoren hierdoor beter.
Internationale zoekwoordstrategie is essentieel
Amazon kan alleen jouw product tonen bij een zoekopdracht wanneer de woorden die de consument gebruikt in de zoekopdracht ook daadwerkelijk voorkomen in je productomschrijving, titel en bulletpoints. Per taal moet er een doordachte SEO optimalisatie plaatsvinden. Door de juiste zoekwoorden te verwerken scoor je organisch het beste. Hierbij gaat het niet alleen om brede zoekwoorden, maar ook om de juiste longtail-zoektermen. Door te adverteren op Amazon krijg je meer data inzicht in welke zoekwoorden belangrijk zijn op Amazon. Met het adverteren boost je alleen de omzet en daardoor jouw vindbaarheid.