9 mei 2019

Met Amazon de Duitse B2B markt veroveren

Amazon heeft in Duitsland een grote stap op de zakelijke markt gezet. De marktplaats lanceerde in Duitsland Amazon Business, het platform dat in Amerika al enige tijd bestaat voor de B2B-sector en als doel heeft miljoenen producten naar de zakelijke klant te brengen.
9 mei 2019

AMAZON SEO + SEA + STOREFRONT = SUCCES

Het aandeel van Amazon is groot en de cijfers liegen er niet om. Inmiddels start maar liefst de helft van de Duitse consumenten zijn zoektocht naar een producten op Amazon en steeds minder via Google. Merken verschuiven een steeds groter deel van hun online marketingbudget naar Amazon. Verkopen via Amazon vereist serieuze marketingskills en wie dat goed doet kan heel succesvol zijn. Essentieel bij Amazon is een doordachte SEO strategie, adverteren en je eigen Storefront.
8 mei 2019

10 succesfactoren voor Amazon marketing

Het is ontoereikend om enkel naar de campagneperformance te kijken wanneer je via Amazon verkoopt. Het is belangrijk om alle onderdelen als geheel te bekijken en analyseren. De zoekwoordstrategie en het winnen van de Buy Box hebben een directe invloed op de campagne performance. Andere factoren zijn prijsstelling, productreviews en seller rating.
25 april 2019

Fulfillment by Amazon

Voor uw succes op Amazon is het van belang dat u als verkoper goede beoordelingen (reviews) ontvangt. Als u uw fulfilment en klantenservice goed heeft ingericht, dan vertaalt zich dat naar goede beoordelingen. De positieve reviews leiden vervolgens weer tot meer verkoop en betere zichtbaarheid binnen Amazon.
25 april 2019

Goede reviews genereren op Amazon

Voor uw succes op Amazon is het van belang dat u als verkoper goede beoordelingen (reviews) ontvangt. Als u uw fulfilment en klantenservice goed heeft ingericht, dan vertaalt zich dat naar goede beoordelingen. De positieve reviews leiden vervolgens weer tot meer verkoop en betere zichtbaarheid binnen Amazon.
21 augustus 2018

Vendor Central of Seller Central

Verkoopt u zelf onder eigen naam op Amazon, dan gaat dit via Seller Central. U betaalt een vast bedrag per maand en een commissie die varieert per productgroep. Hierbij kunt u kiezen voor Fulfillment by Amazon (FBA), waarbij Amazon zorgt voor de verzending, customer service en retouren. De tweede optie is Vendor Central, waarbij Amazon producten direct bij u inkoopt en u leverancier van Amazon bent. In plaats van handelaar neemt u hier de rol van distributeur op u. Dit verandert de manier waarop u binnen Amazon omgaat met klanten, hoe uw merk aanwezigheid is op het platform en in hoeverre u in staat bent de inhoud te controleren.